Profithozó Reklámajándék Blog

Marketing látványosság Szentendrén

Posted by:

Egy nyári kirándulásom Szentendrén.

Egy meleg nyári nap sétálni mentünk Szentendrére. Nem volt más célunk, mint séta, fagyi, meg egy finom kv. Reggel még nem gondoltam, hogy marketing csodákat fogok látni, pedig szándékosan nem akartam marketing szemüvegen keresztül nézni a világot.
2 Marketing látványosságot mutatok most be Szentendréről.

Marketing látványosság 1
A QR kódot rengeteg helyen és formában alkalmazzák. Szentendrén a “városmarketing” része.
A belvárosi részen az utcatáblákon QR kódokat is feltüntetnek így az arra sétáló turisták mobiljuk  segítségével rengeteg információt, érdekességet, sétaútvonal javaslatot kapnak. Megspékelve persze játékkal.


Részleteket itt tudod megnézni http://www.iranyszentendre.hu/hu/jo-tudni/qr/197-qr-1
Mint ahogy már többször  írtam, akkor jó egy marketing eszköz, ha nem önmagában használod, hanem kampányba rendezed, több marketing eszközt kötsz össze, egymással.
Itt is van QR kód, weblap, facebook, játék, akció stb.
A reklámtárgyak is így működnek igazán jól.
Önmagában egy reklámtárgy csak reklámtárgy, max. céglogóval, webcímmel ellátva.
Abban a pillanatban, hogy összekötjük egy DM levéllel, egy Weboldallal, egy játékkal életre kell és nem kevés ügyfelet és profitot termel.

Marketing látványosság 2
Mit csinál egy átlag cég vagy bolt pl Szentendrén. Mindent árul mindenkinek, pedig minden marketinges harsogja, hogy pozicionálj.

Találtam egy múzeumnak álcázott karácsonyi boltot dugig tele érdeklődővel, vásárlóval. NYÁRON!

Hubay-ház Karácsony Múzeum, Szentendre

Beszélgettem a tulajjal, aki mellesleg nem éppen vállalkozó, de hobbija miatt zsigerből mégis fantasztikusan jól viszi az üzletét.

Hobbija a karácsonyi díszek kiegészítők gyűjtése. Akkora készlete lett, hogy múzeumként ingyen megmutatja mindenkinek. Az elképesztő tárgyak berendezések figurák között pedig töménytelen mennyiségben eladásra váró karácsonyi cuccok.

Na ilyen egy jó pozicionálás:

  • télen, nyáron megy a szekér
  • igazából reklámoznia sem kell magát mert őt keresik. Folyamatosan újságírók bombázzák, hogy riportot készítsenek velük. Tele van az internet a Karácsony Múzeummal, közben még weblapjuk sincs.
  • egyedi
  • egyértelmű mivel foglalkozik
  • meghatározott a célpiaca

És hogy jön mindez a reklámajándékokhoz?
Több ügyfelemnél a marketing tanácsadás folyamán, miután összeraktuk a pozicionálásukat, arra kell törekednünk, hogy minél több csatornán hírét vigyük, hogy pontosan mivel foglalkozik az adott cég. Többek között, mint egy kommunikációs csatorna használjuk fel az üzleti ajándékokat és ebben az esetben a márka építés kiegészül a pozicionálás üzenetével is.
így nyer értelmet az adott céges üzleti ajándék.

 

0


About the Author:

Add a Comment